Kundservice NAV
Skicka e-post till: Kundservice NAV
Tillsammans skapar vi livskvalitet!
-med kunden i centrum och kommande generationer i tanken
Kvistar, grenar, gräsklipp, fallfrukt och annat trädgårdsavfall blir fin jord på Boda om du tecknar avtal.
Med ett trädgårdskärl blir du enkelt av med trädgårdsavfall som löv, gräsklipp och fallfrukt. Teckna ett separat avtal med oss för detta. Vid beställning får du ett 370 liters kärl från oss som vi tömmer 14 - 15 gånger under perioden 19 april - 4 november.
Nytt för 2022 är att det blir 4 turer i stället för 3. Detta beror på att det är många som vill att vi hämtar trädgårdsavfall – bra för miljön – roligt tycker vi!
Det kan innebära att du som kund får ditt avfall hämtat i annan grupp än tidigare. Platserna i schemat här nedan är uppdaterade och aktuella.
Hämtningsdatum ser du under Mina sidor, www.nav.se Du kan också skriv ut schema här från hemsidan.
Registrera dig för SMS-påminnelse, då får du meddelande kvällen före vi kommer och hämtar.
Grupp 1 | Grupp 2 | Grupp 3 | Grupp 4 |
Bodafors, delar av Handskeryd, Grimstorp, Sandsjöfors, Stensjön, Spexhult | Åkershäll, Åker, Målen, Alsberg, Norrboda, Äng, Forserum, Malmbäck, Fredriksdal | Hultet, delar av Nyhem, delar av Handskeryd, centrala delar av Nässjö | Ormaryd, Anneberg, Flisby, Solberga, Erkabo, Runneryd, Egnahem, delar av Nyhem |
|
|
|
|
Abonnemang för trädgårdsavfall kostar 694 kr/säsong och kommer på din vanliga faktura.
Samla löv, gräsklipp, ogräs, kvistar och grenar från din trädgård i ett separat kärl från oss, vi transporterar avfallet till Boda avfallsanläggning för lokalt omhändertagande på ett miljöriktigt sätt. Det blir jord som används för sluttäckning av vår deponi.
Fyll i blanketten och skicka till oss eller ring och beställ tjänsten hos oss.
Trädgårdsavfall avtal 2022 (175,19 kB)
Skriv ut blanketten dubbelsidig, så kan du kostnadsfritt skicka den till NAV.
Du kan också lämna den till oss på Tullgatan 2 i Nässjö.
När vi har varit och hämtat sista gången för säsongen är det bara att ställa undan kärlet om du vill fortsätta med abonnemanget nästföljande år.
Är du inte intresserad av att fortsätta kommande år, kontakta Kundservice och säg upp ditt avtal. Kärlet kommer sedan att hämtas av vår personal.