Kundservice NAV
Skicka e-post till: Kundservice NAV
Tillsammans skapar vi livskvalitet!
-med kunden i centrum och kommande generationer i tanken
Som fastighetsägare ansvarar du för att gällande krav uppfylls så att vi kan komma och tömma din anläggning. Om slamtömning inte kan genomföras på grund av omständigheter som fastighetsägaren ansvarar för så debiteras tilläggsavgift enligt fastställd taxa.
Vi aviserar om kommande slamtömning, samt informerar om utförd slamtömning via SMS. Du som vill ha avisering registrerar ditt telefonnummer på Mina sidor. Ange även din e-postadress.
Om du behöver beställa extra tömning så är du välkommen att höra av dig till NAV, tel. 0380-51 70 00. Extra slamtömningar sker normalt på torsdagar. Kontakta kundservice senast dagen innan, onsdag klockan 12.00 för att få tömning samma torsdag.
Samtidig tömning av BDT eller fördelningsbrunn kan beställas via vår kundservice.
Tömning sker normalt en gång per år enligt ett fastställt schema. Undantag för glesare tömning eller uppehåll i tömning kan sökas hos Samhällsbyggnadssektorns miljöavdelning för längre intervall.
Om du av någon anledning inte kommer att nyttja din fastighet under en period som är kortare än ett år så kan du söka dispens för slamtömning upp till ett år hos Nässjö Affärsverk, e-post info@nav.se, tel. 0380-51 70 00.
Aktuella avgifter hittar du här: Avgifter avfall.
Dags för slamtömning (222,33 kB)