Close

Google Translate

Choose language in the menu to the right.

Use Google to translate the web site.

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Google Translate Logotype
Sök
Sök

Var kommer ditt dricksvatten ifrån?

Bild

Vi i Nässjö kommun får det mesta vattnet från sjöar. Det pumpas från en sjö till ett vattenverk för rening och kontroller och sedan vidare till vattentorn.

När du vrider på kranen kommer vatten till dig!

Läs mer om Vattnets väg

I Sverige finns många sjöar och mycket vatten. Det är viktigt att leva så att vi skyddar våra sjöar. Läs mer om detta under "Avlopp"