Tillsammans skapar vi livskvalitet!
-med kunden i centrum och kommande generationer i tanken
Grovavfall är stora sopor från ditt hem och det går att sortera. Det gör vi för miljöns skull. Då kan vi använda och ta hand om gammalt material på ett bra sätt.
Material går att använda många gånger. Metalldelar blir nya saker av metall. Träfiber kan användas flera gånger. Wellpapp blir nya pappersprodukter.
Det som är farligt för miljön vill vi ta hand om för att inte skada djur och natur.
Grovsopor lämnar du gratis på Boda Avfallsanläggning.
Fråga personalen hur du ska sortera. Du gör ett mycket bra jobb när du sorterar och lämnar grovsopor på Boda!
Boda Avfallsanläggning ligger på vägen mot Malmbäck och Fredriksdal. Du kan åka bil dit.
Öppettider hittar du här