Här lämnar du avfall
Sopor och avfall ska lämnas på många olika platser. Man måste lära sig. Här kommer förklaring och beskrivning.
Vad ska jag lämna? | Var ska jag lämna? |
Grovavfall och farligt avfall | Boda Avfallsanläggning, som ligger på vägen mot Fredriksdal och Malmbäck. |
Farligt avfall |
Miljöstation
|
Batterier och lampor |
Hos alla Medborgarkontor |
Gamla mediciner och tabletter |
Apotek i Nässjö och Bodafors |
Tidningar och förpackningar |
Återvinningsstationer finns på många platser Läs mer här
|
Din soppåse - Inga förpackningar - Inga tidningar - Inget farligt avfall - Inga mediciner eller tabletter |
I hyreshus finns ofta kärl för insamling av hushållsavfall. Lämna din soppåse där. Knyt ihop påsen. Vår personal hämtar avfallet med sopbilen. Tack för att du sorterar ditt avfall! |