Lättläst
Information om NAV på enklare svenska
NAV är en förkortning för ett företag som heter Nässjö Affärsverk AB. Nässjö kommun äger NAV. Vi är en viktig del av Nässjö kommuns verksamhet och har nära samarbete med kommunen inom flera områden:
- Avfall och sopor
- Vatten och Avlopp
- Överföring av el, och hos oss har elhandelsföretaget BIXIA Kundservice
- Fjärrvärme och varmvatten till många hus i Nässjö, Bodafors och Anneberg.
Bor du i Nässjö kommun, i hus eller lägenhet, så får du faktura från NAV och ska betala för en eller flera saker ovan.
Gator och Parker i Nässjö stad och i övriga samhällen i Nässjö kommun sköts av NAV.
Här kan du på lätt svenska hitta information om det vi jobbar med. Vi tycker miljön och naturen är viktig för vår framtid.
Genom att göra rätt saker med bland annat sopor och avlopp är du en viktig del i vårt arbete.
Därför vill vi särskilt berätta om regler i Nässjö och Sverige för sopor, vatten och avlopp.
Vill du besöka oss och ställa frågor?
Vi finns på Tullgatan 2 i Nässjö, mellan Simhallen och Kulturhuset Pigalle. Välkommen att besöka oss.
Våra öppettider

Här finns Kundservice för NAV - Tullgatan 2 i Nässjö