Kundservice NAV
Skicka e-post till: Kundservice NAV
Tillsammans skapar vi livskvalitet!
-med kunden i centrum och kommande generationer i tanken
Varje fastighet, både permanentboende och fritidshus i Nässjö kommun har ett abonnemang för sophämtning vid sin fastighet.
Vid en flytt överförs tidigare ägares typ av abonnemang till dig som ny ägare. Beroende på vilket behov som finns går det att ändra kärlstorlek eller ändra abonnemangstyp när flytten har gått igenom. Se mer om våra avfallstyper och kärlstorlekar under "Renhållning".
Hur ofta du har sophämtning kan du enkelt se här.
På ”Mina Sidor” under rubriken "miljö" kan du enkelt se vilken dag vi kommer till dig, du kan också ringa kundservice så får du reda på när du har sophämtning.
Det finns också möjlighet att teckna avtal för trädgårdsavfall. Då blir du på ett enkelt och smidigt sätt av med kvistar, löv, ogräs, gräsklipp och annat från trädgården. Hämtning sker säsongsvis enligt särskilt schema.
Om du hyr en lägenhet
I hyran eller avgiften ingår oftast kostnad för hushållsavfall. Tala med fastighetsägaren eller bostadsrättsföreningen om de rutiner och regler som gäller just hos dig.