Close

Google Translate

Choose language in the menu to the right.

Use Google to translate the web site.

We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Google Translate Logotype
Sök
Sök

Dags att flytta!

Vi vet att det är mycket att tänka på vid en flytt. Vår kundservice hjälper dig med det som behövs för att allt ska flyta på så smidigt som möjligt för dig. Tänk på att anmäla flytten i god tid. Vi behöver få reda på flytten 14 dagar innan det aktuella datumet för att det ska bli rätt. 

Automatisk flyttanmälan genom adressandring.se görs inte!  Därför är det viktigt att du som ska flytta in eller ut hör av dig till oss, så att allt blir rätt från början. 

 

Nässjö Affärsverk ansvarar för elnätet i Nässjö, hämtar soporna vid din fastighet, värmer dig med fjärrvärme och ser till att du har friskt gott vatten i din kran. Vill du ha fiberanslutning till din fastighet? Skicka in en intresseanmälan via www.citynatet.se för att se om du kan få snabbt och bekvämt internet hemma hos dig. 

För att lamporna ska lysa hemma hos dig behöver du två avtal. Det ena är ett elnätsavtal som du har med elnätsägaren men du behöver också ett elhandelsavtal med en elhandlare. Du väljer vilken elhandlare du vill men Nässjö affärsverk samarbetar med Bixia och om du vill kan vi hjälpa dig med ett elavtal med dem. 

Finns det fjärrvärme i huset du flyttar till? För att se till att fjärrvärmen fungerar som den ska, behöver vi komma hem till dig för att gå igenom och kontrollera att anläggningen är säker och driften är så effektiv som möjligt. Både för din och vår skull. Denna kontroll genomförs alltid utan kostnad för dig som kund vid ägarbyten.

Om du vill göra en definitiv uppsägning av ditt fjärrvärmeavtal, till exempel om huset ska rivas eller av annan anledning inte ska ha fjärrvärme kopplat till sig, ska det göras via en skriftlig uppsägning. Ditt avtal om fjärrvärmeleverans har tre månaders uppsägningstid om du önskar göra en definitiv uppsägning. Innan du gör en definitiv uppsägning hör gärna av dig till oss för samtal kring vad som är bäst för dig. Kontakta vår kundservice på 0380-51 70 00.

Vi vill passa på och slå ett slag för ”Mina Sidor”. Det är din egen portal på vår hemsida där du ser dina abonnemang, mätare och fakturor. Du loggar enklast in med BankID.